НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: БУДУЄМО РАЗОМ
Сьогодні, коли в Україні відбувається глибинне реформування системи освіти, важливе місце в цьому процесі посідає проблема наступності і перспективності між дошкільною і початковою освітою.
Дошкільне дитинство- це особливий і самодостатній період розвитку у житті кожної людини, під час якого вона набуває певного досвіду і готується до зміни соціального статусу. І лише від дорослих залежить, щоб ця зміна відбулася природно і безболісно. Забезпечення наступності у навчанні дошкільників та молодших школярів в сучасних умовах, які склалися в Україні, є дуже важливим.
Наступність – врахування того рівня розвитку дитини, з яким вона прийшла до школи, опора на нього. Вона забезпечує органічне, природне продовження розвитку, виховання та навчання, започаткованих у дошкільному віці, створює умови для успішного переходу молодшого школяра в основну школу.
З боку закладів дошкільної освіти наступність виявляється не тільки в підготовці дитини до школи , а й у забезпеченні її загального психічного розвитку, а з боку школи – передбачає продовження загального психічного розвитку дитини на основі максимального використання того позитивного, що дитина набула в дошкільному віці.
І саме з проблем наступності на базі оновленого актового залу Великописарівської спеціалізованої школи 30 березня 2018 року відбулася конференція, в якій взяли участь вихователі дошкільних груп, завідувачі закладів дошкільної освіти, вчителі початкових класів, заступники директорів з навчально- виховної роботи та батьки. Відкрив конференцію та повідомив про впровадження Концепції нової української школи в заклади освіти району С.О. Дмитриченко, начальник відділу освіти. Під час конференції були обговорені питання щодо компетентнісного підходу до реалізації процесу наступності (С.П. Плотнікова). З психологічними особливостями дітей 5-го та 6-го року життя познайомила психолог Валентина Лохвицька, а з психологічними особливостями дітей 7-го та 8-го року життя - психолог Олена Доценко. Логопедичні проблеми, які є у дітей, шляхи їх виправлення висвітлила молодий логопед Юлія Маляр. Людмила Завалій надала рекомендації щодо підготовки до школи майбутніх першокласників.
Цікаво, доступно, із глибоким розумінням змін у навчанні першокласників, у зв'язку з впровадженням Нової української школи з 1 вересня 2018 розповіла методист Наталія Волошенко. Представлена інформація повинна зацікавити батьків. Адже одним із ключових компонентів концепції Нової української школи є педагогіка партнерства – педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
І якщо батьки вбачатимуть у вихователеві, вчителеві друга, який зичить дитині лише найліпшого, діти щасливо і успішно і з бажанням навчатимуться, і в закладі дошкільної освіти, і в закладі загальної середньої освіти. І процес наступності не буде таким болючим для всіх учасників освітнього процесу. Тим більше, що Нова українська школа по методиці навчання в першому класі є продовженням навчання старших дошкільників.
Відділ освіти вдячний всім учасникам конференції за співпрацю.
Світлана Плотнікова, завідувач РМК
![]() |